Stray!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoe moet ik RPGen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Audri
Admin
Audri


Aantal berichten : 75
Punten : 35

Hoe moet ik RPGen? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe moet ik RPGen?   Hoe moet ik RPGen? Emptyzo feb 28, 2010 9:31 pm

RPG staat voor "Role Playing Game", een rollenspel dus. In een rollenspel kruip je in de huid van je personage en zie je wat deze door zijn of haar ogen ziet. Je kunt dat op verschillende manieren doen: In een -downloadbaar- spel zoals World of Warcraft, schrijvend, acterend en op nog veel meer manieren. In deze RPG doen we het schrijven(/typend), daar ga ik verder over vertellen.

Ten eerste moet je een karakter maken. Deze 'maak' je door wat over hem of haar te vertellen. Hoe heet hij? Is het een jongen of een meisje? Wie waren zijn of haar ouders? Enzovoorts. Dit kun je allemaal bij je profiel invullen, maar als je een verdere beschrijving wilt plaatsen (zoals bijvoorbeeld het verleden van je karakter - waar deze is opgegroeid, hoe deze is opgegroeid - of wat deze tot nu toe heeft beleefd) verwijs ik je toe naar de Character Sheets. Daar kun je een topic aanmaken waar je je karakter verder omschrijft.

Als je eenmaal je karakter hebt, kun je je avatar en/of onderschrift instellen. Deze moet een foto van je karakter bevatten. Als het bijvoorbeeld een Siamese kat is, moet er een foto komen te staan van een Siamese kat. Hierna kun je van start gaan met de RPG, maar dan is de grote vraag hoe je dat doet.

Als iemand een onderwerp heeft geplaatst, is iedereen vrij om daar te reageren tenzij het anders vermeld staat. De beginner van het onderwerp heeft als het goed is een post gemaakt waarin hij vertelt wat zijn personage ziet, denkt, doet, zegt, ruikt enzovoorts. Het is dan de bedoeling dat jij hetzelfde doet, maar dan met je eigen personage!

Bijvoorbeeld:
In het eerste bericht van het topic heeft Fien geschreven:
Het was druk op het marktplein. Allerlei mensen, groot, klein, dik, dun, jong, oud, krioelden als drukke mieren langs elkaar heen. Fien's zachte gemiauw om voedsel was amper te horen door de menigte heen. Ze besloot harder te bedelen om voedsel, en tot haar verbazing gooide iemand een stukje gerookte forel naar haar toe. Fien pakte het op en rende ermee weg, om het in het zonnetje op te gaan eten.

Dan kun jij reageren, bijvoorbeeld:
Nick zag een jonge poes met een stukje forel in haar bekje wegsprinten. De geur van vis alleen al liet hem watertanden. Nick besloot achter de poes aan te gaan. Toen ze halt nam, verminderde hij ook vaart en ging voor haar staan.
"Hallo, ik ben Nick," zei Nick, terwijl hij ging zitten en zichzelf achter de oren krabte. "Wie ben jij?"


Het is eigenlijk vrij simpel, niet? Probeer het maar uit in de RPG! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://stray.actieforum.com
 
Hoe moet ik RPGen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stray! :: Non-RPG :: Uitleg :: Over RPGen in het algemeen-
Ga naar: