Stray!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Zusjes?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Mira

Mira


Aantal berichten : 7
Punten : 7

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Zusjes?   Zusjes? Emptydi maa 02, 2010 10:41 pm

Mira sprong speels over een weiland waar lang gras groeide. Met haar kleine pootjes maakte ze snelle kleine pasjes en huppelde ze speels over het groene weiland. Ergens in haar achterhoofd speelde het hele verhaal af van haar ouders en haar zusjes. Één broer had ze gehad. Ze speelde altijd met elkaar terwijl haar ouders toekeken. Tot ze op een dag werd verstoten door haar moeder en op straat kwam te staan. Haar zusjes en haar broer waren achtergebleven. Ze miste hen heel erg en ze voelde dat ze hier ergens in de buurt waren. maar waar? Ze nadere een hek waar prikkeldraad omheen zat gewikkeld. Ze maakte zich zo klein mogelijk en kroop voorzichtig onder de scherpe puntjes door. Ze keek om zich heen en zag in de verte een boerderij. Nieuwsgierig en langzaam liep ze dichterbij. Het zag er heel vervallen uit. Zo te zien leefden hier geen mensen meer. Gelukkig maar. Ze stond nu op het erf. Alles zag er een beetje griezelig uit. Het zag er niet echt uitnodigend uit om naar binnen te gaan. Daarom bleef ze buiten. Ergens verderop, een stukje van de boerderij vandaat, zag ze een grote kartonnen doos staan. Ze rende er heen en ging in de doos liggen. Ze was best moe.. Ze sloot haar ogen en viel in slaap.
Terug naar boven Ga naar beneden
simonella

simonella


Aantal berichten : 143
Punten : 137

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 11:03 am

simonella lag in het oude hooi te slapen toen ze geritsel hoorde.
ze keek op met een oog en was daarna meteen klaar wakker het was een kleine katje van ongeveer 2 maanden , nog heel jong dus.
ze liep er voorzichtig op het slapende poesje af , om er voor te zorgen dat ze niet wakker werd.
ze zag er goed uit alleen een beetje te mager. simonella hoorde een muisje piepen en sloop eropaf , om te jagen voor het kleine poesje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pirates-siem.blogspot.com
Mira

Mira


Aantal berichten : 7
Punten : 7

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:07 pm

Mira zag een andere poes naar buiten lopen en zachtjes achter een muis aansluipen. Ze ging rechtop zitten om het hele gebeuren te bekijken. De poes was wel wat ouder dan zij. Misschien een jaartje verschil. Ze zag een vogel uit de berm opvliegen. ze sprong overeind en rende erachteraan. Ze sprong in de lucht met een poging om de vogel te pakken te krijgen. Mis! Ze miauwde teleurgesteld. ze had wel trek gehad in een vogeltje. Een muis zou er ook best in gaan. Maar ze had geen zin om er een te zoeken. Ze was nog te moe van de lange dag die er was geweest. Ze keek even omhoog. De lucht kleurde al wat donkerder. Het begon te schemeren. Een lange vermoeide dag liep ten einde. Ze zou eens goed uitrusten deze nacht. Maar nu nog niet. Eerst misschien nog even lol maken met de andere poes.
Terug naar boven Ga naar beneden
simonella

simonella


Aantal berichten : 143
Punten : 137

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:26 pm

simonella sloop achter de muis aan en merkte dat het kleine poesje achter een volgeltje aan zat. het lukte haar niet om het te vangen. ze sloop nu nog beter achter de muis aan , om het te brengen naar het poesje.
ze sprong op de muis en had het te pakken ze stopte het in haar bek en liep naar het poesje toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pirates-siem.blogspot.com
Mira

Mira


Aantal berichten : 7
Punten : 7

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:36 pm

Ze keek naar de andere poes die nu het kleine diertje te pakken had gekregen. Ze was verbaasd dat ze naar haar toe kwam. Meestal eten poezen hun prooi zo ver mogelijk bij een ander dier vandaan. Maar deze poes legde het voor haar neus neer. 'Voor mij?' Ze keek verbaasd van het muisje naar de poes en weer terug. De poes leek haar wel aardig. 'Ik ben Mira trouwens'. Ze glimlachte vriendelijk. 'Hoe heet jij?' Het kleine poesje keek op van het muisje naar de poes. Ze was wel nieuwsgierig naar haar. ze was wel toe aan wat gezelschap.
Terug naar boven Ga naar beneden
simonella

simonella


Aantal berichten : 143
Punten : 137

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:41 pm

'ja' ze glimlachte even 'deze muis is voor jou ik ben simonella'
'je bent nog heel jong he? waar is je moeder?'of... wil je daar niet over praten?'
ze vroeg het laatste heel voorzichtig omdat zij zelf meestal ook niet over haar verleden wil praten
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pirates-siem.blogspot.com
Mira

Mira


Aantal berichten : 7
Punten : 7

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:50 pm

Mira voelde zich blij toen ze de muis kreeg. Ze had ondertussen wel honger gekregen. 'mijn moeder heeft me verstoten toen ik nog maar heel jong was. Sinds dien zorg ik voor mezelf. Ik had ook twee zussen, even oud als mij, één oudere broer en een oudere zus.' Ze glimlachte naar haar. Het voelde goed om hierover te praten. Ze voelde zich nog vaak erg ongelukkig. Een goede vriendin zou vast helpen. Ze kende Simonella nog maar net, maar het voelde al goed aan. Ze rook even aan de Muis en at het toen gulzig op. Ze had nog maar een klein maagje, dus ze zat na die muis wel gelijk vol. Ze likte haar bekkie af en hing liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
simonella

simonella


Aantal berichten : 143
Punten : 137

Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Emptyza maa 06, 2010 10:55 pm

mira ging liggen , waarschijnlijk omdat ze vol zat
'mira? als je straks even wilt slapen dan heb ik een goede plaats , wil je hem zometeen of later even zien?' vroeg simonella
simonella ging naast mira liggen , lekker in het zonnetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pirates-siem.blogspot.com
Gesponsorde inhoud





Zusjes? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zusjes?   Zusjes? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zusjes?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stray! :: Buiten de stad :: Het platteland-
Ga naar: